30 Kasım 2016 Çarşamba

8 Balkan Gezisi (23.09.2016-01.10.2016) (Selanik-Kavala-İstanbul)

Balkan Gezisi

9. Gün Selanik-Kavala-İstanbul

Bu gün turun son günü...08.30'da otelden hareket ettik. Atatürk'ün doğduğu eve gidiyoruz. Kapıya geldiğimizde diğer Türk gruplar da gelmişti. Ev Türk konsolosluğu ile komşu...İçerisi çok büyük olmadığı için ziyaretçileri gruplar halinde alıyorlar. Bizim grup küçük olduğu için diğer daha kalabalık bir gruba eklendik. Evde değişiklik olarak Zübeyde Ana'ya ait balmumu bir heykel konulmuş.

Atatürk Evi

Zübeyde Ana

Atam ile
Atatürk evini de ziyaret ettikten sonra Kavala'ya geldik. Burada 70.000 kişi yaşıyormuş. Mısır Valisi Kavalalı Mehmet Ali Paşa 1769 yılında burada doğmuş.

Aziz Nikolai Kilisesi 1530 yılında İbrahim Paşa adına Kanuni Sultan Süleyman tarafından cami olarak yaptırılmış. 1926 yılında minaresi kısaltılarak çan kulesine dönüştürülmüş.

Kavalalı Mehmet Ali Paşa heykeli

Ekklisia Kimisi Theotokou kilisesi

Kavala

Kavala çıkışında Kavala kurabiyelerimizi alarak yola devam ettik. İskeçe, Dedeağaç, İpsala yolu ile İpsala Sınır kapısına geldik. Burada Free Shop'ta biraz oyalanıldı. Giriş işlemleri çabuk yapıldı. Bir saat kadar Tekirdağ da mola verildi. Saat 22.00'de Kadıköy Evlendirme Dairesi önünde indik. Evimize taksi ile geldik. Bu gezimiz de böyle geçti.

Balkan Gezimiz hakkında;

1- Pronto Tur ile otobüs ile yaptığımız bu gezide İstanbul çıkışlı ve dönüşlü olmak üzere yaklaşık 3200 km. yol yapıldı. Rehber ve şoförün bölgeyi iyi bilen insanlar olması, işlerini hatasız yapmaları ve tur katılımcılarının sorunsuz insanlar olması bu zorlu turu keyifli hale getirdi.

2- Bu kadar uzun süre otobüs yolculuğu yapılınca otobüsün da  yeni olması  turun selameti bakımından önemli bir faktör...Geçen gelişimizde yerel otobüs eskiydi, yolda kaldığı için başka otobüs temin edilmişti.

3- Birer gün kaldığımız 7 otel de 4 ve 5 yıldız otellerdi. Hepsinde de belli standartlar sağlanmıştı. Kahvaltıları da yeterliydi. Çok merkezi oteller olmasalar da merkeze yakın otellerdi...Zaten bu tür turlarda gün içinde yolculuk yapmaktan o kadar yorgun düşülüyor ki akşam otele gelince dinlenmek ihtiyacından tekrar dışarı çıkılamıyor...

4- Gezide yiyecek sıkıntısı hiç çekmedik...Köfte (çevapçiçi), fasulye güveç, Boşnak böreği zaten bizim alışkın olduğumuz tatlar... Pizzaları da gayet güzel yapıyorlar. 2 kişi şarap veya bira da içerek 10-15 € civarında gayet de güzel karnını doyurur.

5- Tur ile yapılan yolculuk sırasında tur otobüsü ile dolaşıldığı için toplu ulaşım araçları hakkında hiç bilgimiz olmadı...

6- Döviz bozdurmak bakımından; gittiğimiz ülkelerde çok cuzi miktarlarda değişim yaptık veya lokantalarda ve mağazalarda euro kabul ettiler...

7- Böyle çok uğraklı gezilerde hızlı hareket edildiği için gidilen şehirlerde fazla kalınamıyor, şehirlerde görülen yerler birbirine karışıyor. Biz ikinci kere gittiğimiz için bu konuda daha şanslıydık. Şehirlerde 1-2 gün konaklamalı bir gezi programı daha iyi olacaktır.

8- Son olarak; Balkan ülkeleri güzel yerler imkanlarınız elveriyorsa mutlaka gidip görün.

Harcamalarımız:

(2 kişi) (€)

Tur bedeli                                800 (399x2)
Çıkış harcı,sigorta                    28
Yemek, müze vb .                    165
Bahşiş, hediye                          70

Toplam                                  1063 €

Toplam                      (1063x3.42= 3635 TL.)