30 Kasım 2016 Çarşamba

7 Balkan Gezisi (23.09.2016-01.10.2016) (Resne-Manastır-Selanik)

Balkan Gezisi

8. Gün Resne-Manastır-Selanik

Bu gün sabah ilk defa geç kalktık, çünkü rehber biz hariç diğer tur katılanlarını  ekstra tur olarak Neum Manastırına götürdü. Biz geçen gelişimizde gördüğümüz için bu ekstraya katılmadık. Bizi saat 10.00'da otelden alacağını söyledi. Kahvaltı yapıp biraz göl kenarında yürüyüş yaptık.

Ohrid gölü sabah yürüyüş
Manastır'a giderken yol üzerinde Resne'ye uğradık. Resne'de İttihat ve Terakki'nin önde gelen isimlerinden olan  ve Türk Yunan Savaşındaki  başarıları ile tanınan Arnavut Resne'li Niyazi'nin (1873-1913) yaptırdığı sarayı ve evini dışarıdan gördük.Biz geçen gelişimizde içeriye girmiştik. İçeride görülecek önemli bir şey yok.

Resneli Niyazi Sarayı

Resneli Niyazi'nin Saray karşısındaki evi
Resne'de oyalanmadan yola devam ettik. Yarım saat sonra 12.00'de Manastır'a (Bitola) geldik. Burasının önemi Atatürk'ün okuduğu Manastır Askeri İdadisi'nin burada olması.Şu anda bina müze olarak kullanılmakta. Bir salonu da Atatürk'e ayrılmış, fotoğraflar ve bazı eşyalar var içeride...Geçen gelişimizde gördüğümüz için grup içeriye girdiğinde biz Şirok sokakta dolaştık, Manastırlılar ile bir kafede oturup kahve içtik. Burası mağazaların ve kafelerin olduğu  bir yürüyüş yolu...

Arkada İshakiye camii, önde Manastırın ortasında var bir havuz

Önde Büyük İskender Heykeli, arkada Saat Kulesi

Şirok Sokak
Saat 13.00'de Manastırdan hareket ettik. 13.25'de Makedonya sınırına geldik ve Yunanistan'a geçtik.

Saat 17.15 de Selanik'e geldik. Selanik'in nüfusu 1 milyon...Otobüsten Aristoteles Meydanı yakınında indik, meydanı dolaştık sonra sahilden Beyaz Kule tarafına yürüdük. Hava çok güzel, hafta sonu da olması nedeniyle bütün kafeler insan dolu, tek bir sandalye boş yok. Zaten bizim de vaktimiz yok...Beyaz Kule önünde toplanıldı ve şehre kuşbakışı bakan Panorama semtindeki otelimize geldik. Selanik'de otelimiz Nepheli Hotel. Tur yolcuları taverna gecesine gittiler, biz katılmadık gece otelin bir kaç metre yakınındaki çarşıyı dolaştık. Burada pastahane kültürü çok fazla her yerde iyi kalite ve çeşit ürünler satan pastahaneler var.

Selanik

Aristoteles Meydanı

Beyaz Kule

Büyük İskender heykeli

Otelden Selanik
Selanik'e daha önce de gelmiştik o zamanki notları Emekli Hayat Blog Arşivi 2014 Eylül ayında bulabilirsiniz.