30 Kasım 2016 Çarşamba

2 Balkan Gezisi (23.09.2016-01.10.2016) (Üsküp-Belgrad)

Balkan Gezisi

3. Gün Üsküp-Belgrad

Sabah 07.30'da otelden ayrıldık. Ekstra tur Matka Kanyonu gezisine katıldık. (5€x2) Matka Kanyonu, Üsküp'e 15 km. mesafede, içinde kiliseler ve 10 tane mağara bulunan, bölgeye ait çeşitli bitki ve hayvan türleri özellikle çok kelebek çeşidi barındıran  500 hektarlık bir alan...Treska nehri üzerindeki kanyon ve baraj gölüne yarım saat civarında ulaştık. Kanyon girişinde otobüsten inerek 15 dakika yürüyerek St.Andrew Kilisesi, restoran ve botlara biniş yerine geldik. Kanyonun içerilerine doğru yürüme yolları yapmışlar. Sabah erken olduğu için çevre tenha, dönüşte kalabalık turlar gelmeye başlamıştı. Süre kısıtlı olduğu için bot turu yapamadık ve kilise içlerini dolaşamadık. Restoranda birer kahve içtik...Türk kahvesi yoktu...Üsküp'e gelirseniz burayı görün derim...

Matka Kanyonu
Matka Bent

Son Teknoloji Rüzgar Gülü

Matka Restoran

St.Andrew Kilise (14.yy)

Botlar hazır
Kanyondan 09.30'da ayrıldık, 10.30 da Sırbistan sınırına geldik. Makedonya'dan çıkış, Sırbistan' a giriş işlemlerimiz fazla sürmedi. Şimdi Belgrad'a gidiyoruz. Belgrad'a 16.00'da geldik.

Belgrad (Beyaz şehir) Sırbistan'ın başkenti ve en büyük şehri. Sava ve Tuna nehirlerinin birleştiği noktada yer alan şehrin nüfusu yaklaşık 1 milyon 600 bin kişiymiş. 1521 yılından 1878 yılına kadar Osmanlı egemenliğinde kalan şehirde Osmanlı eserleri görülmekte... Biz otobüsten Bayraklı Cami yakınlarında indik. Sonra tur grubu ile yürüyerek gezdik. Bayraklı Camii Osmanlı zamanında inşa edilen 250 kadar camiden açık kalan tek camiymiş. 2004 yılında yakılmış ancak tekrar onarılmış.

Bayraklı camii (1575)
Sava ve Tuna nehirlerinin birleştiği alanın tepesindeki Kalemegdan (Kale meydanı) parkı, içinde şehrin tarihi ve kültürel yapılarının yer aldığı çok güzel bir park...Aileler çocukları ile gelmiş parkta eğleniyorlardı...

Kale giriş ücretsiz

Dönem örnek evi

Damat Ali Paşa Türbesi

Saat Kulesi

Askeri Müze

İstanbul Kapı

Sokullu Mehmet Paşa Çeşmesi

Parkta gezenler

Tuna ve Sava nehirleri burada birleşiyor

Zafer Heykeli (1928)
Kalemegdan gezisinden sonra rehber serbest zaman verdi. Kalemegdan ile Terazije Meydanı arasında uzanan yayalara açık Knez Mihajlova caddesini dolaştık. Bu cadde kafe, restoran, mağaza, sanat galerileri gibi mekanları ile şehrin gezinti caddesi...Bizim İstiklal caddesi gibi...

Knez Mihajlova caddesi

Bu cadde üzerindeki Snezena Pizza'da oturduk hem dinlendik hem de pizza yedik. Pizzacıda yerel halk epeyce kalabalıktı, o zaman burası iyidir dedik ve beğendik, porsiyonlar büyük ona göre... tavsiye ederim...2 kocaman pizza, 2 bira 1740 Sırp Dinarı (12-13 €) tuttu...

Yorgun ve aç turist... fotoğrafı çabuk çekse de yesek

Saat 20.00'de tur otobüsüne binerek otele gittik. Herkes çok yoruldu. Bu gece  Belgrad Holiday Inn Hotel de kaldık. 4 saatte Belgrad bu kadar geziliyor...