30 Kasım 2016 Çarşamba

6 Balkan Gezisi (23.09.2016-01.10.2016) (Tiran-Ohrid)

Balkan Gezisi

7. Gün Tiran-Ohrid

Otelden 07.15'de hareket ettik, 08.00'de Karadağ sınırından geçerek Arnavutluk'a giriş yaptık. Saat 10.30'da, 500 yıl Osmanlı idaresinde kalmış Arnavutluğun başkenti Tiran'a geldik. Bence bu turun en aksayan yeri burası oldu. 6 yıl önce geldiğimizde hiç olmazsa Ethem Bey Camii, Saat Kulesi, İskender Bey heykeli, Opera Binasının bulunduğu İskender Bey Meydanını bir saat kadar dolaşma şansımız olmuş, biraz görebilmiştik. Bu kez otobüsümüz trafik yönlendirmesi ile bu meydana bile giremedi ve hiç durmadan şehri terk ettik. Sadece otobüsten bir kaç fotoğraf çekebildim.Tiranı göremedik...

İskender Meydanı 6 yıl önce de böyle kazılmıştı...

Arnavutluk'ta Enver Hoca döneminden kalma bunker (düşmana karşı korugan)

Ethem Bey Camii

Yola devam, 13.30'da Makedonya sınırına geldik. Şimdi Arnavutluk sınırına yakın konumdaki Ohrid'e (Ohri) gidiyoruz. Ohrid gölü kıyısındaki bu güzel şehirde 45.000 kişi yaşıyormuş. Ohrid gölünün bir tarafı Arnavutluk diğer tarafı Makedonya..Ohrid turistik bir şehir, bizim gittiğimiz Eylül ayı artık sezon dışı olduğu için çok kalabalık yoktu.

Ohrid'e giderken

Ohrid'de sokak

El yapımı kağıt atölyesi
Grup ile birlikte çarşıda inci (gerçek inci değil) satan mağazaları hızlıca görüp, 15.yy da kağıtların nasıl yapıldığını da izledikten sonra rehber serbest zaman verdi... Grup motor gezisine gitti. Biz ilk önce Ayasofya Kilisesine girdik (100 Dinar). Bu kilisenin Duvar freskleri iyi korunmuş...

Sveta Sofija (Ayasofya Kilisesi) (11.yy.)

Geçen gelişimizde gidemediğimiz için çok üzüldüğüm Ohrid' in tanıtım fotoğraflarında hep yer alan Svedi Jovan Kaneo Kilisesine gitmek için yola çıktık, buraya gitmek için biraz tırmanmak gerekiyor ve tepeye doğru yükselirken manzara da güzelleşiyor. Bu küçük kilisede bir çok uluslararası ödül sahibi "Before the Rain" filmi çekilmiş. Ben filmi izlemedim.  Kilise bir uçurumun üstüne 13.yy yapılmış Makedon Ortodoks kilisesi...Ohrid'e giderseniz buraya mutlaka gidin..Manzaranın keyfini çıkarın...

Svedi Jovan Kaneo Kilisesi (1447)

Svedi Jovan Kaneo Kilisesine giderken manzara

Svedi Jovan Kaneo Kilisesi
Kilisenin fotoğraflarını çekip yukarıdan Ohrid'i seyrettikten sonra yolu biliyormuş gibi kilisenin yukarılarına doğru ormanlık alana tırmandık, bu yol biraz vaktimizi aldı... Ohrid Kalesi surlarının kenarına kadar çıktık. Yol üzerinde St. Clement's Monastery of St. Paneleimon Kilisesini gördük...İçine girmeden dışarıdan fotoğrafladım. Buranın bahçeye giriş de ücretliydi...

St. Clement's Monastery of St. Paneleimon

Beypazarı evlerine benziyor

Güzel Ohrid

Ohrid Çınar ağaçlı meydan buluşma mahalli

Ohrid havuzlu meydan

Ohrid otelin önünden Ohrid Gölü
Ohrid'de yemek (2 köfte 1 salata, 1 güveç kurufasulye, 2 bira) (10 €)
Çınar meydanında turdakiler ile buluşup otelimize geldik. Otelimiz göl manzaralı Belvedere Hotel.

Ohrid çok güzel ve ucuz bir sayfiye yeri, göl temiz, yüzülüyor. Buraya gelip 3-4 gün kalınabilir.