21 Mayıs 2019 Salı

(1.Gün-Paris) Paris-Bremen-Hamburg Gezisi (10.04.2019-20.04.2019)

1.Gün (10.04.2019) Çarşamba

2018 senesini Bodrum'a arkadaş toplantısına gitmek dışında seyahat yapmadan geçirdik. 2019 yılında havalar çok ısınmadan ve her yer kalabalık olmadan Nisan ayında gezmek istedik. Bu defa, 2012 yılında gidip 7 gün kaldığımız  Paris'e gidelim, Bremen ve Hamburg'a geçip oradan dönelim istedik. Bunun için yine planlaması ve uygulaması Nejat ve bana ait bir gezi programı hazırladık. Programda 6 gün Paris, 3 gün Bremen ve 1 gün de Hamburg var.

Her zaman olduğu gibi uçak biletlerini aldıktan sonra otellere rezervasyonlarımızı gitmeden yaptık. Bir de Paris-Bremen otobüs biletini aldık. Paris'den almak da mümkün ama yaş +60 olunca bizde sürekli "ne olur ne olmaz" hali oluyor.

Hava durumlarına bakıldı, güneşli gözüküyor yine de şemsiyeler, yağmurluklar çantalarımıza tıkıştırıldı. Bu defa da sırt çantalarımızla gidiyoruz. Az eşya ile yola çıkmayı öğrendik.

Kozyatağı'ndan taksi ile (15 tl) Bostancı'ya oradan da E9 belediye otobüsü ile Sabiha Gökçen'e kolayca geldik. İyi ki bu hava alanı var yoksa yeni hava alanına gitmek çok zor. Uçağımız 13.35 de ve gecikme gözükmüyor. Hava alanlarında bekleme kısmı sıkıcı. Yanımızda getirdiğimiz sandviçleri ve hava alanından aldığımız içeceklerimizi yiyerek ve içerek oyalandık. Bu arada hava alanındaki pahalı fiyatlara karşı bir bilgi..Hava alanının alt katı olan geliş katında Gratis mağazası var, şu kozmetik satan mağaza..küçük bir reyon içecekler (su, meyve suyu vs.) ve ufak atıştırmalıklar (bisküvi, kraker vs) bölümü var mağazada, her şey market fiyatında satılıyor...ihtiyaç olması durumunda yürüyen merdivenlerden bir alt kata inerek ulaşabilirsiniz...

Uçak doluydu, Fransız turistler de vardı. Saat 16.30 civarı Paris Orly West (Orly Ouest) indik. Gümrük kontrolden herkes sorunsuz geçti. Hava alanındaki danışmadan şehir içi ulaşımda kullanacağımız t+10 (16.40 €) biletimizi ve 2 gün geçerli Müze Pass'larımızı (48 €x2) aldık.Hava alanında t+10 bileti pahalı sonra şehirde otomattan aldık (14.90 €) Bu biletler tek geçiş için kullanılıyor ve kişiye özel değil.

Otobüs (Go Paris) (2 €x2) ile Pont de Rungis istasyonuna geldik buradan banliyö hattı RER C'ye (4.45 €x2) bindik. Otobüs biletini şoförden aldık. Tren biletini ise bilet otomatından...Trene binmeden karton bileti okuyucudan deldirmeyi unutmadık. Kontrolde çok cezası var. RER C bizi Gare d'Austerlitz istasyonuna getirdi. Aynı RER C bileti ile 5 nolu Metro'ya binerek otelimize 5 dakika mesafedeki Laumiere durağında indik.Otelimiz her zamanki gibi İbis otel...19.bölge La Villette'de İbis Budget Paris La Villette...Her zamanki standart İbis...Sade ve temiz...

İbis Budget Paris La Villette alt katta Carrefour market
Sırt çantalarımızı odaya bıraktık, otelin altındaki Carrefour markete inip yiyecek, içecek ihtiyaçlarımızı temin ettik. Bu market kaldığımız sürece bizim ihtiyaçlarımızı karşılayan sanki komşu bakkalımız oldu...Sonra fark ettik ki otelde kalan diğer turistler de aynı şekilde buradan alış veriş yapıyorlar....Güya bu akşam çıkıp dolaşacaktık, yorgunluktan odaya çıkıp bir şeyler yiyerek hemen yattık.

2. gün için tık tık