28 Haziran 2014 Cumartesi

Balkanlar Gezisi 7. Gün (22-29 Ağustos 2010)

7. Gün (Cumartesi) Podgorica-Budva-Kotor- Herceg Novi (Karadağ)

St.Stefan
Budva'ya geldik. Budva, Karadağ'ın Adriyatik Denizi kıyısındaki yaklaşık 2500 yıllık bir yerleşim yeri. Bu güzel tatil beldesinin  tertemiz plajları var, biz kalmadık ama gece eğlencelerinin de güzel olduğu söyleniyor. Rehberimiz özellikle zengin Rusların Budva'ya çok ilgi gösterdiklerini ve bir çok büyük otel yapma girişimleri olduğunu söyledi, hatta yapılmakta olan birkaç inşaatın da yanından geçtik, devasa beton yığınları ile bu güzel yerleşim yeri de bozulmaz umarım.
Budva
Plajlar

Budva'ya 5 km. uzaklıkta bulunan zamanında balıkçıların yerleşim alanı olan St.Stefan adası kamusallaştırılmış ve Singapurlu bir zengine satılmış, restorasyon çalışmaları sonrası turizme açılacakmış. Daha sonra okuduğuma göre adada çok lüks oteller yapılmış ve ada halka kapatılmış.
St.Stefan Adası

Budva'da Eski Şehri (Stari Grad) turist kalabalığına karışarak dolaşıyoruz.

Eski şehir kapısı

Yaşam sürüyor

Duvardan

Plaj

Budva plaj
Çeşit bol, buyrun
Budva'dan Kotor'a geldik. Bu yerleşimler birbirine yakın, yaklaşık 30-35 km. Kotor da küçük ve bozulmamış bir yerleşim yeri. Buraya kruz gemiler ve yatlar geliyormuş. Biz oradayken bir büyük kruz gemi limana yanaşmıştı, yolcuları Eski Şehirde dolaşıyordu.

Eski Şehrin surları
Kale'ye vakit yoktu çıkamadık
Eski Şehir Girişi

Saat Kulesi

Çamaşırlar kuruyacak

Kale ve Our Lady of Remedy Kilise
St. Triphon's Katedral
Deniz Müzesi

Kotor'dan ayrılıyoruz. Yol üzerinde çok güzel Adriayatik kıyı manzaralarını seyrederek otelimizin olduğu Herceg Novi'ye gidiyoruz. Deniz ortasında iki ada görüyoruz.

Sv Dorde veya St. George Adası (Doğal Ada) (Adada Manastır ve mezar var)
Lady of the Rocks (Yapay Ada) (Adada 15 ve 17.yy dan kalma iki kilise var)

Otele çok yaklaştık, herkes yorgun, yol çok dar, yol üzerine araba park etmişler, bizim otobüs geçemedi, tur yolcuları arabayı biraz kenara çektiler.

Otobüsten
Nihayet otelin önünden Adriyatik Denizine girebildik
Otelimiz
Otelin balkonundan manzara
Bugün seyahatin son gecesi, tur yolcuları gece otelin terasında birlikte oturarak sohbet ettik.