17 Eylül 2013 Salı

Berlin Gezisi 4. Gün (15-23 Ağustos 2013)

Berlin

Berlin 4. Gün

Museumsinsel'de (Müzeler Adasında) 5 müze var. Altes Museum (10 €), Neues Museum (12 €), Alte Nationalgalerie (10 €), Pergamonmuseum (14 €) ve Bode Museum (10 €). Bu gün Neues Museum ve Altes Museum'u göreceğiz. Bunun için gene sabah erkenden yola çıktık. Alexanderplatz'a geldiğimizde Televizyon Kulesi önünde her zaman gördüğümüz uzun kuyruğun olmadığını gördük. Sabah erken olduğu için  henüz kalabalık yoktu, yukarı çıkmaya karar verdik. Biletlerimizi aldık (1 kişi 12,50 €) Kalabalık olmamasına rağmen yarım saat civarı bekledik. İçerde bilet satarken sürekli yaklaşık kaç dakika bekleneceğini anons ediyorlar. Ayrıca, büyük ekranda biletteki numaralara göre hangi saatte kuleye çıkabileceğin yazıyor, hasılı öyle itiş kakış yok, her şey düzenli.
Fernsehturm Doğu Berlin'e 1969 yılında inşa edilmiş. Batı Berlin'in TV Kulesi Funkturm (anten ucu 150 m.) yanında çok küçük kalıyor. Fernsehturm anten ucu 368 m., restoran katı 207 m. ve panoramik katı 203 m. Kulenin çapı 32 m. 2 asansör çalışıyor, asansörlerin hızı 6m/s. Seyir katına çıkış 40 sn. sürüyor. Asansör görevlisi yukarı çıkarken hızlıca bilgi veriyor. 986 basamak merdiven ile çıkmak da mümkünmüş.

Fernsehturm
Bekleme alanı

Giriş
 Asansörden turistler indi, şimdi biz yukarı çıkacağız.
Manzara müthiş
Alexanderplatz
Alexanderplatz'dan Karl Marx Allee
Alexanderplatz'dan Doğu Berlin
Neues Museum, 3 bin yıllık heykelleri, papirüs ve hiyeroglif tabletleri ile Avrupa'daki Mısır sanatı koleksiyonlarının en büyüklerinden birisine ev sahipliği yapıyor. Müzenin yıldızı olan Firavun Akhenaton'un karısı Kraliçe Nefertiti'nin büstü (İÖ 1340) 3 bin yılı aşkın süre sonunda 1912 yılında yeryüzüne çıkarılmış. Gerçekten çok canlı bir büst, fotoğrafını çektirmiyorlar. Bir örneğini yapmışlar, onu çekebildim.

Neues Museum
Kraliçe Nefertiti'nin çakma büstü (aslı çok daha güzel)

Eski Mısır medeniyeti neler yaratmış, Avrupa ülkelerinin müzeleri Mısır eserleri ile dolu. Sahip olamazsan kendi ülkenin eserlerini gider başka ülkenin müzelerinde seyredersin.
Müze çıkışı biz de Lustgarten'da oturduk, dinlendik. Orada satılan sosis ve arasında köfte olan sandviçlerden yedik. Bu arada Berliner Dom'a da müze pass ile gireceğimizi zannediyorduk, Berlin'de çok az sayıda müzeye girilmiyor müze pass ile, Dom da bunlardan birisiymiş, biz de kızdık onlara, zaten yorgunduk, girmedik.

Bebek turist
Bisiklet turları gibi ginger turları var
Hitler mağdurları anısına
Altes Museum
Öğleden sonra da Altes Museum'u gezdik.  Üstündeki ve girişteki heykeller ile granitten yapılmış önündeki cilalı dev çanak ile Müze binası çok gösterişli. Burası antik Yunan ve Roma eserlerini barındırıyor.

İçerden dışarısı

Bu müzeyi de dolaşıp günlük yorulma kapasitemizi doldurduktan sonra Alexanderplatz'a gittik  Neptün Çeşmesinin karşısına oturup etrafı seyrederek biraz dinlendik.

Meydana yakın Marienkirche 13.yy. eseri. İçerde org ile çalışma yapıyorlardı. Biraz dinledik.

Yürüyerek otele döndük. Bu gün de yorucu bir gündü. Yarın programda Berlin müzelerinin yıldızı Pergamonmuseum var.