9 Mayıs 2013 Perşembe

İtalya Gezisi Venedik (10-17.05.2011)

14.05.2011 Cumartesi

Sabah 07.30'da tur otobüsüne binerek çok merak ettiğim Venedik yollarına düştük. 5 saatlik bir yolculukla Venedik'e geldik. Anakara ile Venedik şehrini birbirine bağlayan 4 km. uzunluğunda Ponte della Liberta (Özgürlük Köprüsü) kara araçları ve trenin ortaklaşa kullandığı bir köprü. Buradan geçildikten sonra araç şehre giremediği için otobüs otoparka bırakıldı. Bizi bekleyen vaporetto ile deniz araçlarına yol gösteren denize çakılmış tahta kazıklar arasından geçerek 15 dk. sonra San Marco Meydanına geldik. Motordan görünen manzaralar müthiş, hava da çok güzel. Herkesin keyfi yerinde.

San Marco Meydanına geldik, turist kalabalığına karıştık. Burası çok büyük bir meydan, San Marco Bazilikası, Dükler Sarayı, Campanile, Meydanın arkadları, cafeler ve güvercinler.. Hepsi çok güzel.

Katedralin girişinin üstündeki 4 at heykeli kopya, 1204 Haçlı Seferi sırasında Konstantinopolis'den getirilen asıl bronz at heykelleri içerde korunuyor ve sergileniyor. Katedrale giriş ücretsiz fakat katedralin hazinesi Pala d'Oro için 2 € alıyorlar. Tarihi 1000 yıl öncesine dayanan altar panosu, 14. yüzyılda değerli taşlarla süslenmiş. İnci, lal, safir, zümrüt, yakut gibi 2000'i aşkın değerli taş pano üstüne işlenmiş. Dik bir merdiven ile çıkılan Marciano Müzeye giriş  4 €, burada atların asılları görülüyor, bir de çok güzel meydan manzarası olan balkon var.  Katedrale sırt çantası ile girilmiyor. Katedralin yan sokağında bir binaya sırt çantaları emanete bırakılıyor.

Bunlar içerdeki asıl heykeller

Torre dell' Orologio (Saat Kulesi) saat başlarında çalıyor, zemin katındaki kemerli girişten girip Merceria caddesini izlerseniz Rialto Köprüsüne gidiliyor.

99 m.'lik çan kulesine tur ile gezerken vaktimiz olmadığı için yarın çıkacağız, seyir terasına kadar asansör çıkıyor.

San Marco Meydanındaki cafelerden 2 tanesinin hikayesi şöyleymiş;  Avusturya İmparatorluğu döneminde düşman kuzey koldaki Quadri'yi tercih ederken, İtalyan milliyetçileri de karşı taraftaki Florian'da toplanırlarmış. Cafelerin meydanda müzik yapan 4 enstrümanlı orkestraları  harika parçalar çalıyorlardı.

Grupla birlikte Marco Meydanından dar ve karışık yollardan yürüyerek Rialto Köprüsüne geldik. Venedik'te yollar o kadar karışık ki kaybolmanız garanti, bir sokağa girdiğinizde sonunda sizi suya götürüyor ve dönmek zorunda kalıyorsunuz. Çare olarak duvarlara San Marco Meydanı ve Rialto Köprüsünün yönlerini gösterir işaretler koymuşlar, turistler onlara bakarak yön buluyorlar. Rialto Köprüsü 16. yüzyılda yapılmış, Büyük Kanalın iki yakasını birleştiren dört köprüden en ünlüsü. Köprünün üzeri turistler tarafından işgal edilmiş durumdaydı. Biz de bu güzel köprüden geçtik.

Rehber serbest saat verince  Rialto Köprüsünün ayağına yakın bir konumdaki restoranda bu pizzalardan yedik. Yemek için az vakit varsa  iyi bir alternatif.

Rehber eşliğinde tekrar San Marco Meydanına döndük. Tur boyunca ekstra tur olarak katıldığımız tek program gondol turu oldu. Gondollar pazarlığa göre 80-120 € civarı bir ücret karşılığı 40-45 dk.lık bir gezi yapıyor, kendimiz bu kadar para vermeyeceğimiz için gruba katılıp kişi başı 25 € verip gondola bindik. Gondol en fazla 6 kişi alıyor. Gondol bir müddet Büyük Kanal'da gittikten sonra çok dar olan ara kanallara giriyor, kanallar o kadar dar ki gondolcular birbirlerinin geçmesi için kenara çekilerek yol vermek zorunda kalıyorlar. Bu dar kanalların üstlerinde çok güzel küçük köprüler var. Gondollar ve hasır şapkaları, denizci gömlekleri veya çizgili tişörtleri ile gondolcular Venedik'in sembolleri. Gondolcuların hepsi erkekti, ancak bir tane beyaz kıyafet giymiş kadın gondolcu gördük. Bu kadar paraya değer mi, bence değer, bir daha gidersem binmem ama bir kez binip denemek iyidir.

Gelin ve damat da nikah törenine motorla gidiyorlar.

Çalışmak de neymiş, gel keyfim gel

Ponte dei Sospiri (Ahlar Köprüsü) Dükler Sarayı ile Hapishaneyi birbirine bağlayan bir geçit, adını hapishanenin işkence odalarına giden mahkumların kente son kez bakarak iç çekmelerinden almış. Meşhur Casonova 1755'te burada tutuklu kalmış sonra da kaçmayı başarmış. Ancak, onarım nedeniyle hem Dükler Sarayı tarafı hem de Hapishane tarafı paketlenmiş durumdaydı.

Venedik Karnavalı  sırasında kullanılan fiyatları 20 € ile 500 € arasında değişen maskeler. El yapımı olanlar değerli. Her keseye göre maske mevcut.

Rehberin bize söylediği saatte tur yolcuları vaporetto iskelesinde buluştuk. Tekrar otobüs parkına geldik ve  Noventa Di Piave bölgesinde  yeni bir otel olan Base to Stay Hotel'e geldik. Venedik'te şehir içi otel sayısı fazla değil, turlar daha çok Mestre bölgesindeki otelleri tercih ediyorlar. Bizim otel Mestre'den de uzak bir konumda. Odamıza bavullarımızı bıraktık, karnımız çok acıkmıştı,  resepsiyondan yemek yiyebileceğimiz yer sorduk, onlar da basitçe tarif ettiler. Dışarı çıktık artık hava iyicene kararmıştı. Tenha bir sokakta ilerledik, bar gibi bir yer bulduk, yemek yoktu. Biraz daha yürüdük,  her yer karanlıktı ve soracak da kimseler yoktu, dönmeye ve otelde yemeye karar vermiştik ki turdaki Kıbrıslı 2 aile de bizim peşimizden gelmişler, bu defa onlar ile birlikte biraz daha yürüdük ve bir trattoria bulduk. İçerisi kalabalıktı, masa bularak oturduk, gerçekten çok güzel yapılmış pizzaları yedik, kendi yapımları güzel açık şaraplarından (vini della casa) içtik, yan masadakiler meyve salatası yiyorlardı, tipik turist davranışı ile yediklerine bakarak biz de istedik. Karnımız doyunca biraz kendimize geldik. (24,50 €) Rehber, yarın turdaki herkesin ekstra tura katıldığını, pazar günü olması nedeniyle şehre kendi başımıza zor gideceğimizi söyledi. Biz bu tür turlarda bir gün şehri dolaştıktan sonra hemen başka bir yere gitmeyi benimsemiyoruz. Zaten bir günde görebileceğin yer sayısı sınırlı oluyor. Hiç olmazsa bir gün daha Venedik'te kalmayı istedik. Çok yorulmuşuz, otele döndük, resepsiyondaki görevliye yarın şehre nasıl gidebileceğimizi sorduk. Pazar günü olması nedeniyle otobüs saatlerinin seyrek olduğunu söyleyerek ve internetten bakarak gidiş dönüş otobüs ve sonra bineceğimiz tren saatlerini söyledi. Bu bilgiler çok işimize yaradı. Bakalım yarın neler olacak.

15.05.2011 Pazar

Sabah erken yola çıktık. Hava kapalı, güneş yok, yağmurluk ve şemsiyelerimiz yanımızda. 10 dk. yürüyerek ve akşam karanlıkta gelerek yemek yediğimiz yerin de önünden geçerek küçük bir meydana geldik. Otobüs durağının yanındaki gazeteci tatil günü ve erken olmasına rağmen dükkanını açmış. Ondan otobüs biletlerimizi aldık ( 1,80 € gidiş dönüş) otobüs tam saatinde geldi, bizden başka zenci bir kadın yolcu daha vardı, sonraki duraklarda da kimse binmedi. Bu saatte, tatil günü herkes evlerinde dinleniyor olmalı. 20 dk. civarı otobüsle gittikten sonra San Dona Piave istasyonu önünde indik. Burada bir kaç yolcu vardı. Biletlerimizi aldık. (7 € gidiş dönüş) Otelden Venedik'e yaklaşık 45 km. yol var ve taksi ücreti de 80-90 € civarında tutuyormuş. Tren yeni, temiz ve iki katlı. Etrafı seyrederek Venedik Tren İstasyona geldik.   İstasyondan çıkınca muhteşem bir Grand Canal (Büyük Kanal) manzarası ile karşılaşıyoruz. Bizim Haydarpaşa Garından çıkınca karşılaştığımız deniz manzarasına benziyor biraz. Niyetimiz buradan 4 km. uzunluğunda, eni 30-70 m arasında değişen  Büyük Kanal boyunca gidecek 1 veya 2 numaralı vaporetto'ya binerek etrafı seyretmek fakat öyle şiddetli bir yağmur başlıyor ki dışarı çıkıp da bakınmak mümkün değil. Motorun içinde kalarak San Marco Meydanına geldik.

San Marco Meydanı yağmura teslim olmuş, bir de rüzgar ve soğuk var. Bütün turistlerin yaptığını yaparak meydanı çevreleyen arkadların altına sığındık. Bu meydanın su basmaları meşhur. Alanın tabanında sular kanallara gitsin diye mazgallar yapılmış fakat çok yağınca sular yükseliyormuş, turistler de her koşulda dolaşan yaratıklar olduğu için çareyi birer kişinin üstünde yürüyebileceği 1 m uzunluğunda ayaklı tabureler yapmışlar, onları meydanın etrafına çepeçevre yan yana sıralıyorlarmış. Bu cankurtaranlar meydanda istiflenmiş hazır bekliyorlardı.

Turistler arkadlardaki dünkü notlarda hikayelerini anlattığım cafelere sığınmışlar, oturacak yer yok, ben de onları fotoğrafladım. Bu arkadlar yazın sıcaktan, kışın da soğuktan koruyan koridorlar. Cafeler, hediyelik eşya dükkanları, kitapçılar ve diğer dükkanlar burada  faaliyet gösteriyorlar. Arkadların meydana bakan yüzlerinde yukarıya toplanmış kalın perdeler var, yaz aylarında aşağıya indirilerek güneşten korunma sağlıyormuş.

Dün müzik yapan müzisyenler de arkad altına kaçmışlar.

Yağmur nasıl da yağıyor

Dün Çan Kulesine çıkamamış, bu güne bırakmıştık. Yağmur, fırtına dinlemeyip asansöre binip yukarı çıktık. Seyir terasından çok güzel Venedik manzarası var fakat yukarısı uçuruyor, yağmur ve rüzgar bize fazla müsaade etmedi, bir kaç yağmurlu fotoğraf çekip, etrafı biraz seyrederek aşağıya indik. (8 €)

Giudecca Adası

Dün güzel havada insan kalabalığı olan alan şimdi bomboş

Bu levha çan kulesinde asılı,  Galileo'nun 1609 yılında bu kulede yeni yaptığı teleskobu denediğini yazıyor.

Yağmur biraz azalınca Venedik arka sokaklarını dolaştık, kaybolduk, tekrar Rialto Köprüsüne yürüdük, bu gün gondolların hiç biri çalışmıyor, iyi ki dün binmişiz dedik. Yakındaki Murano ve Burano adalarına gidemedik. Hem hava iyi değildi hem de Venedik sokaklarını, minik köprülerini dolaşmayı tercih ettik.

Yağmurun doldurduğu motorunu boşaltmaya çalışan bir Venedikli.

Akşama doğru hava iyicene soğumaya başladı biz de tren hareket saatinden biraz erken saatte istasyona geldik. İstasyon önündeki Büyük Kanalı geçen 4 köprüden biri olan Scalzi (yalınayak) köprüsü üzerinde durduk ve bu adalar, kanallar ve köprüler şehrine son kez bakarak Ferrovia Tren İstasyonundaki cafe'de oturup kahve içerek ( 2 kahve 5,20 €) ısınmaya çalıştık. Trenimiz  ve San Dona İstasyonu önünden otobüsümüz saatinde kalkarak bizi otelimize sorunsuz ulaştırdı.

İstasyonun yanındaki Scalzi Kilisesi

Ferrovia Tren İstasyonu

Trenimiz

Yorgun Turist
 Piave'de Otele Dönüş

Ben Venediği çok sevdim, çok değişik bir havası var, bence buraya gelecekler şehir içi otellerde kalırlarsa çok daha iyi ederler, gündüz dolaşan turist kalabalığı gece çekilince çok daha güzel bir şehir oluyordur. Kanallar kokuyor denilmişti ama biz ara kanallara da girdik, hiç koku yoktu, belki sıcak mevsimde kokuyordur. Burası için 1,5 gün yeterli olmadı. Büyük Kanal üzerinde 200'e yakın Palazzo, Dükler Sarayı'nın içi, Galleria dell' Accademia, Adalar göremediklerimizin başlıcaları. En az 3 gün Venedik için gerekli. Venedik görülmeyi, gezilmeyi  hak ediyor.