16 Mayıs 2013 Perşembe

Gap Turu 3. Gün (08-17.06.2012)

3. Gün Pazar (Antep-Gaziantep)

Sabah erkenden bavulları topladık, kahvaltı yaptık, saat 07.30'da Hatay'ın sayfiye semti Harbiye'ye gidiyoruz. Burası yapay şelalelerin ve çay bahçelerinin olduğu güzel bir yer. Burada hediyelik eşya dükkanları da var, Beşar Esat ve Yılmaz Güney yüzlerinin işlendiği küçük kilimler satılıyor. Etrafta Suriye plakalı araçlar dolaşıyordu, Harbiye'nin arkası Amanoslar ötesi de Suriye. Burada turdaki hanımlar epeyi alış veriş yaptılar. Seyahatlerde genellikle alış veriş yapmayan ben bile hediyelik pikelerden bir tane aldım. Pikeler gerçekten pamuklu, sentetik karıştırılmamış. Fiyatları da çok uygun.

Burada çok oyalanmadan üç saatlik bir yolculukla Gaziantep'e geldik. Seyahat öncesi daha kötü şartlarda yollar, binalar ve çevre bekliyordum  Hiç de öyle değilmiş, geniş ve bakımlı yollar, zengin ve bakımlı semtler gördük. Yol üzerinde Islahiye civarında mülteci kamplarının yanından geçtik. İnsanlar sıcakta çadırda yaşam sürmeye çalışıyorlar. Savaş acımasız. Hele kadınlar ve çocuklar için.

Gaziantep'de ilk önce 2011 yılında açılan Zeugma Mozaik Müzesine gittik. Müze Dünyanın en büyük mozaik müzesiymiş. Zeugma, İÖ 300 civarında Büyük İskender'in generallerinden I. Selevkos Nikator tarafından kurulmuş bir antik şehir. Gaziantep'in Nizip ilçesine 10 km uzaklıktaki  Belkıs köyü eteklerinde.  Romalılar tarafından ele geçtikten sonra köprü/geçit anlamına gelen "Zeugma" ismiyle anılmaya başlanmış.  Müzede sergilenen mozaikler Roma döneminden kalma. Kentin büyük bir bölümü Birecik Hidroelektrik Baraj gölü altında kalmış. Müze binası dışardan çok modern gözüküyor, çok hoşuma gitti. Asıl içerdeki mozaiklerin güzelliği anlatılacak gibi değil. Bu müzeyi herkes görmeli.

Herakles Heykeli

Müze'den Kale civarına otobüs ile geldik. Buradan çarşıya doğru yürüdük. Öğlen olmuştu ve herkes acıkmıştı. Ünlü Çağdaş İmam'a girdik ama içerisi çok kalabalıktı, servis için 45 dk. civarı bekleniyor dendi, turdakilerin bir kısmı girerek oturdu. Rehber yakında başka bir kebapçı daha olduğunu oraya gideceğini, istersek onunla birlikte gelebileceğimizi söyledi, biz de vakit kaybetmemek için onunla gittik, Pazar günü olduğu için orası kapalıymış. Biz ayrılarak çarşı içinde dolaşmaya başladık. Başka kebapçılar da vardı, Nejat'a kalsa oralarda yiyecek ama ben çekindiğim için yemedik. Belki Çağdaş İmam'daki kalabalık dağılır diyerek çarşıyı dolaştık, Tahmis Kahvesine gittik, içeriye ben girdim, bir kaç fotoğraf çektim, karnımız aç olduğu için bir şey içemedik. Biraz daha çarşıdaki çok sayıdaki hanlardan bir kaçını hızlıca dolaştık. Rehberin buluşma saati yaklaştığı için tekrar Çağdaş İmam'a gittik, kalabalık devam ediyordu, daha önce yemek üzere oturmuş tur yolcuları 45 dk. kebap beklediklerini söylediler. Garson lahmacun yersek daha çabuk gelebileceğini söyledi, artık bekleyecek zamanımız da olmadığı için razı olduk, neyse çabuk geldi, lahmacun ile tasta ayran yedik, içtik. Bir de kuru baklava yedik. Beklerken hazırlanan kebapları fotoğrafladım. Belki de Pazar günü olması nedeniyle bu kadar kalabalıktı, sanki fabrika gibi olmuş içerisi, pek hoşuma gitmedi.

Alaüddevle Camii.

Çağdaş İmam

Burada da Antakya'da olduğu gibi esnaf çok saygılı ve ağır başlı bir şekilde müşterileri buyur ediyor, ikramlarda bulunuyor, bir şey satın almasanız bile güler yüzle uğurluyor. İstanbul'da böyle davranış pek göremiyoruz da garibime gitti doğrusu.

Gaziantep kalesi, biz bu kaleye çıkmadık, fakat içeri girenler vardı.

Medusa Evi. Kale yakınlarındaki bu ev eski bir Antep evi. Şimdilerde özel kişiler tarafından işletiliyor. İçerde yörede bulunan bazı buluntular sergileniyor. El sanatlarının yapılışı ve satışları yapılıyor. Küçük bahçesinde oturup bir şeyler içmek mümkün.

Kale civarından otobüse binerek sedef imalatı ve satışı yapılan bir atölyeye gittik. Sedefin yapılışını anlattılar, emek yoğun bir iş. Mağazada zahter ikram ettiler. Zahter bir çeşit yabani kekikmiş.

Artık otelimize gidiyoruz. Otelimiz Gaziantep Tuğcan Otel. Otel güzel, tavsiye edilir. Kapalı havuzu var. Havuza girdik, bizden başka kimse yoktu, iyi geldi. Akşam yemeğini otelde yedikten sonra yakındaki parka gittik. Antepliler parka aileleri ile gelmiş, akşam keyfi yapıyorlar, biz de onlarla oturduk, sonra otele giderek yattık, yarın erken yola gideceğiz.