18 Temmuz 2016 Pazartesi

Portekiz Gezisi (Sintra-Cabo da Roca-Cascais) (02.06.2016)

6. Gün 02.06.2016 Perşembe

Bu gün Lizbon'un banliyölerine Sintra-Cabo da Roca-Cascais'e gidiyoruz. Bunun için 08.00 trenine Rossio Tren İstasyonundan biniyoruz.  Buradan Sintra'ya sık tren kalkıyor, önceden bilet almaya gerek yok...(1,10€ x2) Sintra Lizbon'a 30 km. uzaklıkta çok güzel bir kasaba...Yolda Lizbon merkezi dışında yüksek yapılı binalar ve AVM ler görüyoruz. Futbol takımı Benfica'nın semtinden de geçiyor tren. 35-40 dakikalık bir sürede Sintra'ya geliyoruz. Tren İstasyonundan çıkınca sağ tarafa doğru yürüdüğünüzde otobüs durakları var. Buradan 434 numaralı otobüse binerek Pena Parkının alt kapısında iniyoruz. Otobüs biletini durakta bekleyen bir genç kız görevliden alıyoruz.(5 €x2)

Parque da Pena (Pena parkı), 2200 hektarlık bir alana yayılmış içerisinde çeşitli ağaçlar, çiçekler, göller, çeşmeler, şapeller, çeşmeler olan çok büyük bir park...Biz burada sadece Pena Sarayını  (Palacio de Pena) gezeceğiz. Otobüsten indiğimiz park kapısında sarayın biletleri satılıyor..(Tam 13,00 €, (+65) 11,50 €).Pena Sarayı parkın tepe noktasında... Yukarıya çok güzel ağaçlıklı ve fakat dik yollardan yürüyerek ulaşmak mümkün...15 dakika civarında çıkılıyormuş...Biz park içinde 15 dakikada bir sefer yapan servis arabası ile çıktık. (3,00 €x2)
Pena Parkı
Servis beklerken
Servis aracı bizi Sarayın kapısında bıraktı...Saray içinde iki kez bilet kontrolü yapılıyor, biletlerinizi saklayın. Sarayın yerinde bir orta çağ manastırı varmış. 1755 yılında gerçekleşen büyük depremde yıkılan manastır yerine 19.yy'da Kraliçe Dona Maria  II  ve Kral Don Fernando II tarafından yazlık saray olarak inşa edilmiş. Monarşinin sona ermesinden sonra 1910 yılından sonra da müze olarak kullanılmış.

Giriş

Avlu
Yemek salonu
Tavan
Sarayın son sahipleri Kral Don Carlos I ve Kraliçe Dona Amelia
Avize tutan mağribi heykelleri
Saray mutfağı

Sarayı dolaştıktan sonra yine servis ve 434 numaralı otobüsle Sintra'ya döndük. Tarihi Sintra kasabası otobüsten gördüğüm kadarıyla çok güzel...Daha gideceğimiz yerler olduğu için vakit yetmez diye düşünerek burayı dolaşmadık...Ama aklım kaldı, çok büyük bir yer de değil, giderseniz burayı dolaşmaya vakit ayırın..

Otobüsten indiğimiz yerden 403 numaralı Cascais otobüsüne binerek Cabo da Roca'ya gittik.Bileti şoför veriyor. Otobüs Cascais'e devam ediyor. (4,10 €x2) (40 dakika)

Cabo da Roca Avrupa kıtasının en batı ucu, artık buradan Atlas Okyanusu başlıyor...Burada fener, lokanta, hediyelik eşya mağazası ve Avrupa kıtasının en batı ucuna gelmiştir sertifikası veren bir turizm bürosu var. Yerleşim  yok. Biz sertifika almadık evdeki kağıt yığınından kurtulmaya çalışıyoruz. Bir de burnun koordinataları yazılı tepesinde haç olan bir dikit var.
Yabani çiçekler çok güzel açmış

Fener 1772 yılında inşa edilmiş bu günkü halini 1842 yılında almış ve 150 m.yükseklikte
Bir turist
Buradan tekrar 403 numaralı otobüse binerek Cascaise geldik. (3,25 €x2) (25-30 dakika) Burası Atlas Okyanusu kıyısında eskiden bir balıkçı kasabasıyken günümüzde bir sayfiye yeri..Lizbon halkı okyanusa girmek için buraya geliyormuş...Bizim Bodrum, Marmaris kıvamında bir çarşısı var...Plajları halka açık, öyle şezlong, şemsiye parası yok, havlusunu seren faydalanıyor.

Cascais'de çarşı

Çocuklara eğitim

Cascais panoda

Cascais'de kıyı boyunca yürüdük, Atlas Okyanusuna güneşlenmeye ve yüzmeye gelenleri seyrettik..İstasyon kıyıya yakın buradan trene binerek Lizbon Cais do Sadre İstasyonunda indik. (2,15 €x2) (30-40 dakika)

Buradan metro ile otele döndük. Lizbona geldiğinizde vaktiniz var ise bir gününüzü bu geziye ayırmanızı öneririm.