5 Haziran 2013 Çarşamba

Gap Turu 9. Gün (08-17.06.2012)

16.06.2012 Cumartesi (Kahramanmaraş-Kayseri-Kapadokya)

Artık turumuzun sonuna yaklaşıyoruz. Sabah gene erken kahvaltı yaparak yola çıkıyoruz. Kahramanmaraş'a erkenden geliyoruz. Burada Yaşar Pastanesi'nin önünde otobüsten iniyoruz. Bu pastane sonradan Mado Dondurmacısı olarak ünlenen zincirin ilk mağazası. Sahibi buranın adını değiştirmemiş, iyi de etmiş. Pastanenin içini müze gibi süslemiş. Sabah sabah herkes kahvaltı yaparken biz maraş dondurmalarımızı bıçaklar ile uğraşarak kesip yedik. Güzeldi. Fotoğraf çekmemişim nedense, gene yemek telaşına kapılmışızdır.

Dondurmalarımızı yedikten sonra hızlıca çarşı turu yaptık. Çarşıda eski esnaf geleneği yaşıyor. bakırcılar, semerciler, çarıkçılar..

Tekrar otobüse binerek, Maraş'tan ayrıldık. Maraş'ı ancak bu kadar görebildik.

Kayseri'ye doğru yol alırken bakımlı, bereketli topraklar gördük.

Bu gün kandil, rehber yardımcımız devamlı yüzü gülen Fikret bey kandil simidi ikramı yapıyor.

Kayseri'ye gelirken 917 m’lik yükseltisi ile Türkiye’nin altıncı, İç Anadolu Bölgesi’nin ise en yüksek dağı olan Erciyes Dağı çok güzel gözüküyor.

Şehir merkezine geldiğimizde ilk dikkatimizi çeken bakımlı surlar oldu. Justinianus zamanında yapılmış, Alaaddin Keykubat ve Fatih zamanında da onarımdan geçirilmiş.Surların arasında kalan boşluklara çarşı yapmışlar. Bu nedenle surlar ve şehir iç içe.

Öğlen oldu, yemek için Elmacıoğlu isminde büyük bir kebabcıya girdik. Fakat yemekler vasattı, biz yemedik ama tur katılanlarından bazıları Kayseri mantısı istedi, kimse beğenmedi. Biz pastırmalı pide yedik. Bir de servis çok kötüydü.

Yemekten sonra verilen serbest saatte çarşı içini dolaştık, her yerde pastırmalar asılı ve çemen kokusu hakim. Fiyatlar da İstanbul'a göre uygun.

Tura devam. Hunat Camii'ne gittik.

Cıncıklı Camii

Döner Kümbet

Modern Kayseri Stadı

Tekrar yola devam. Kapadokya'ya gidiyoruz.

Devrent'de duruyoruz. Fotoğraf çekmek için araçlar dar bir alanda durunca bir hayli kalabalık var. Turist grupları, çoğu Japonlar. Burada hediyelik eşya satan yerler var. Şekiller harika, artık sizin hayal dünyanıza kalmış, her şeylere benzetebilirsiniz.

Otobüsle devam ettik, Göreme'yi tepeden gören bir seyir terasına geldik. Burada bir kafeterya var. Burada oturup bu ilginç güzel manzarayı seyrettik.

Turasan şarap mahzenlerine gittik. Burada mahzende fıçılarda dinlendirilen şaraplar hakkında bilgi verildi. Şarap satış yeri de var.

Ürgüp'e geldik. Artık hava kararıyor. Burada Vera Taşsaray Otel'de kaldık. Ürgüp merkeze yakın. Otelde akşam yemeğini yedikten sonra Nejat ile çıktık merkezi dolaştık, hediyelik eşya satan mağazalar var. Burada bir halk bahçesi bulduk, yöre insanları ile oturduk, çay içtik.