Çalışırken her üç ayda bir İstanbul Valiliği'nde yapılan kamu ve yerel yönetim yöneticilerinin katıldığı yatırım koordinasyon toplantılarına katılıyordum. Bu toplantılardan birine Vali Yardımcısı başkanlık ediyordu. Marmaray projesinin sorumlu yöneticisi proje hakkında bilgi verirken, Vali Yardımcısı toplantıya katılanlar için Marmaray inşaatına bir gezi düzenlenmesini talep etti. Proje yöneticisi de günü belirleyerek toplantıya katılanlara bildireceğini söyledi. 22.10.2011 Cumartesi günü saat 09.00'da Sirkeci şantiye girişinde toplanmamız istendi.
Şantiye girişine gittiğimizde, hepimizin ayaklarına birer çizme verdiler, fakat çizmelerin en küçük numarası erkek çalışanlara göre 40 numaraydı. Ben ayağımda zaten bot var ben bunlarla yürürüm falan dedim, aşağının normal düzgün yol olduğunu zannediyordum herhalde, proje müdürü çizme giyerseniz iyi olur dedi. Biraz söylenerek koca çizmeleri giydim, iyi ki giymişim aşağıdaki çamur gölcükleri yer yer neredeyse çizmeleri bile aşacaktı. Bir de yerler çok kaygandı, normal ayakkabı ile yürümek imkansızmış. Fakat 40 numara çizme ile yürümek ayrıca zor oldu o da başka. Kafamıza baretler, sırtımıza ziyaretçi yelekleri giydirildi. Ellerimize içinde ayakkabılarımız olan birer çöp poşeti verildi. Aşağıda dikkat etmemiz gereken kurallar hatırlatıldı. Biz Marmaray'a Sirkeci girişinden girip Üsküdar istasyonundan yeryüzüne çıkacağız. Buyrun asansörlere.
25 kişi civarı geziye katılan ile yeryüzünden aşağıya 60 m. asansörlerle indik. Aşağısı karanlık, nemli, kaygan ve çok çamur. Bazı yerlerde çamur gölcükleri oluşmuş. Ziyaretçilerden bazıları kayarak düştü, neyse bir şey olmadı, üstleri fena halde çamur oldu. Proje müdürü heyetin hep birlikte hareket etmesini istedi, çünkü biz geçerken iş durduruluyordu.
Asansör |
Yukardan insanlar küçücük gözüküyorlar |
Önce emniyet |
Çizmeler 40 numara |
İş makinaları |
Bazı yerlerde tavanlar henüz demir örgülerle duruyor, bazı yerlerde betonlanmış, yerlerde henüz raylar yok. Üsküdar çıkışına doğru bazı raylar döşenmişti. İçerde kocaman iş makinaları çalışıyor. Aydınlatma büyük projektörler ile yapılıyor. Bazı yerler çok karanlık.
Tavan |
Marmara Denizi'nin 60 m. altında |
Bu çember görünümlü yer karadan deniz altına geçilen nokta |
Bizim yürüdüğümüz tünelin yan tarafında bir tünel daha var, iki tünel arasında yer yer emniyet geçişleri sağlanmış.
Üsküdar İstasyonu |
Üsküdar'da yeryüzüne çıkış |
Yukarı çıktığımızda herkesin üstü başı bembeyaz olmuştu, şantiye binasında ayaklarımızı yıkadık, biraz üstümüzü temizlemeye çalıştık. Burada bize çay ikram ettiler ve tekrar proje hakkında bilgi verdiler. Kolay gelsin diyerek şantiye alanından ayrıldık.
Üsküdar şantiyesi |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder